In general vanzatorul va propune varianta
CIF/CPT/DAP , asigurandu-va ca factura comerciala include si costul transportului,
Daca
alegeti varianta FOB/EXW , Dvs. trebuie sa obtineti costul de transport de la o
casa de expeditii ( Freight Forwarder ) si il adaugati la costurile totale.
La o prima vederea oricine ar alege prima
varianta !
NU va recomand , deoarece in final costul
Dvs. de transport va fi cu mult peste cel platit in conditie de livrare
FOB.
De ce
? Vanzatorul obtine de la un forwarder, la origine, costul de transport
pana in portul de destinatie.Acest cost este intentional avizat foarte mic. La
destinatie insa , in momentul in care veti lua legatura cu agentul in Romania
al acelui forwarder , veti afla ca taxele pe care trebuie sa le platiti pentru
eliberarea marfii si ridicarea acesteia sunt cel putin duble fata de costul corect
pe l-ati suporta in cazul in care angajati Dvs. transportul.
Sunteti pus in fata urmatorului fapt : ori
platiti pentru a intra in posesia marfii , ori renuntati pur si simplu la ea.Profitul
obtinut de catre agentul din Romania se imparte cu forwarder-ul de la origine .
Sa luam in caz concret :
Cumparati
un palet marfa , volum 1 mc, 300 kg.
Vanzatorul va avizeaza ca va trimite marfa
in conditie CIF Constanta la tariful de 10 usd / mc.In conditie FOB Port
origine – Constanta , transportul costa 60 usd ( Port origine – Constanta ) + taxe deconsolidare si eliberare in valoare
de 150 euro.
Alegeti conditia CIF !
Se efectueaza transport si ajunge marfa in
Constanta.
Va contacteaza agentul forwarder-ului de la
origine pentru a trimite actele necesare deconsolidarii , importului etc si factura
de prestatii locale : 475 euro .
Nimic nu este ceea ce pare a fi