Cele mai uzuale intrebari si raspunsuri

Cel mai facil si totodata cel mai rapid mod de a ne solicita o oferta este utilizarea formularelor specializate. Accesand paginile nostre de sau din meniul principal alegand comanda .
Orice colet are o greutate fizica (GF) si una volumetrica (GV). Greutatea taxabila este greutatea cea mai mare intre greutatea fizica si cea volumetrica. Greutatea fizica (GF) se determina prin cantarire iar cea volumetrica (GV) dupa cum urmeaza:
  • Transportul rutier: 1mc=250kg / 1ldm=1500kg
  • Transportul aerian: 1to=6 mc marfa ( calcul : V * 167 = GT greutate taxabila )
  • Transportul maritim: 1to=1mc
Este un termen folosit uzual in transporturile rutiere de marfa si se refera la zona de podea masurata in adancimea camionului, pe care o ocupa marfa, tinand cont de faptul ca un camion standard are latimea de 2,40m.
Prescurtare, in engleza, Estimated Time of Arrival, se refera la data estimativa de sosire la destinatie.

Camioanele de 20toau dimensiunile standard (LxlxH): 13,6mx2,4mx2,79m;

Camionetele de 7,5to, uzual pot incarca maxim 2800kg si au dimensiunile (LxlxH): 6,2x2,4x2,45m.

Diferenta intre prelata si duba/box se refera in principal la modul de incarcare, primele permitand atat incarcarea laterala cat si prin spate, iar ultimele numai prin spate.

Se refera la faptul ca in timp ce primul (FTL=full truck load) presupune un singur client al transportatorului in camion, cel de-al doilea (LTL=less truck load) presupune ca vor fi transportate in acelasi camion marfuri apartiand mai multor clienti ai transportatorului.
  • EXW/FOB sunt conditii de livrare collect
    - transportul este platit si organizat de importator ( de preferat avand controlul transportului )
  • CPT/DAP sunt conditii de livrare pre-paid
    - transportul este platit si organizat de expeditor ( de evitat - taxele din portul de destinatie sunt considerabil mai mari decat in collect)
Containere standard pana la 28 to maxim ( a se avea in vedere restrictiile pentru transportul rutier pana si din terminalul de containere )